‘Social distancing’. Dikke kans dat jij hier tot drie weken geleden nooit van gehoord had. Je bent niet de enige. Om dit begrip een welbekend begrip wereldwijd te maken, adverteren grote merken met de boodschap om afstand te houden tot elkaar. Hier een paar voorbeelden.

Sinds vorige week heeft McDonald’s in Brazilië de stap gezet om de grote, gele ‘M’ uit elkaar te trekken. De boodschap is dat, ondanks we nu weer wat meer uit elkaar moeten leven, ”we altijd bij elkaar kunnen zijn”. McDonald’s hoeven we in deze tijd dan ook niet te missen. De mooiste uitvinding ooit, de McDrive, is dan ook gewoon open. Of, ja, ‘gewoon’, met wat aanpassingen. Je krijgt je eten bijvoorbeeld aangereikt via een kleine glijbaan vanuit het tweede raampje. Maar het heeft ook wel wat.

In New York adverteert Coca Cola, of zoals nu C o c a  C o l a, op Times Square, met alle letters van het logo uit elkaar en de boodschap erbij; ”Uit elkaar blijven is de beste manier om verbonden te blijven”. G o e d  b e z i g !

Ook de automerken staan stil bij de belangrijke maatregel om afstand te nemen en geven gehoor aan de trend om wat creatiefs met het logo te doen en de boodschap over te brengen.

Zo heeft Audi haar bekende cirkels uit elkaar gezet in een video en ‘houd afstand’ eronder gezet.

Ook Volkswagen heeft een video ontworpen waarin ze duidelijk maken dat je afstand moet houden tot elkaar.

Bron en foto’s: CNN Business

Laat een bericht achter