De Poolse architect Karina Wiciak ontwierp een huis gebaseerd op het logo van Audi. Het zou een huis kunnen zijn waar wij zo in willen wonen. Alleen staat er dan wel een Mercedes op de oprit.

Wiciak staat erom bekend conceptwoningen te ontwerpen, geïnspireerd op beroemde logo’s. Na Adidas, Renault, Mitsubishi en Chevrolet, heeft de ontwerper nu de ringen van het Audi-logo omgedoopt tot een ware villa.

Even leuke informatie voor op een verjaardag over het logo van Audi: de vier ringen van het logo staan voor de hereniging van vier voorheen onafhankelijke autofabrikanten, namelijk Audi, DKW, Horch en Wanderer. Het is in 1932 ontworpen en ze hebben de krachten gebundeld om Audi te maken als merk zoals het nu is.

De voorgevel is gemaakt van grote glazen ramen, wat uitzicht biedt op het zwembad in de voortuin. De villa is in totaal 3.000 vierkante meter groot. Verder treffen we een hoofdgang door het gebouw, aansluitend hierop een eetkamer met vleugel, woonkamer, een keuken met hoogwaardige apparatuur en vinden we twee slaapkamers met eigen badkamers.

Het ontwerp bestaat voornamelijk uit beton, zowel de muren buiten, maar ook in het interieur vinden we dit terug. Om dit industriële uiterlijk in evenwicht te houden, zijn er warme houtaccenten verwerkt aan het design van het interieur.

Het zijn conceptontwerpen en blijven helaas concepten. Wat ons betreft biedt het perspectief voor de merken om toch eens met Wiciak om tafel te gaan en een aantal kantoren te laten ontwerpen.

Bron: Wamhouse

Laat een bericht achter